Těhotenství a strava budoucí maminky


V těhotenství by budoucí maminka měla mimo jiné dbát i na správnou životosprávu, neboť “živí” nejen sebe ale i své miminko.Těhotenství a strava budoucí maminky

V prvních měsících těhotenství mívají těhulky často problémy s ranní nevolností, která však vůbec nemusí být jen ranní ale i celodenní. Pokud se takový stav objeví, je dobré dát si ještě před vstáváním z postele něco lehké – ideální je mít např. na nočním stolku nějaké sušenky a ovocnou šťávu nebo jiný nápoj.

Při velmi intenzivní nevolnosti a pokud se přidruží i časté zvracení, může jít o vážnější stav a tehdy třeba tyto problémy řešit s lékařem, aby nebylo ohroženo miminko.

Těhotenské nevolnosti však odezní po ukončeném prvním trimestru (tedy třech měsících).

Těhotenství ale neznamená jíst za dva, jak si to některé budoucí maminky myslí a odůvodňují tím bohatý přírůstek na váze. Strava by měla být zejména pestrá a kvalitní, s dostatkem ovoce a zeleniny, celozrnných a mléčných výrobků jako i masa. Důležitý je přísun všech látek a prvků. Diety nejsou během těhotenství vůbec vhodné.

Nesmíme také zapomínat na pitný režim – pít třeba během celého dne v menších množstvích a vhodné jsou zejména čaje pro těhotné ženy ale také např. kojenecké vody.

Kávě a nealkoholickým nápojem, ale i alkoholu, by měly ženy v těhotenství vyhýbat.

Pokud se budoucí maminka neví zříci se kávy, je lepší konzultovat její vhodnost s lékařem. Většinou však zejména ženy s nižším krevním tlakem, jeden šálek kávy pít mohou, pokud v tom lékař nevidí žádný problém.

V těhotenství si tedy opravdu dávejte pozor, aby vaše strava byla co nejkvalitnější. Z ní si totiž vaše miminko bere potřebné látky pro svůj růst a vývin a proto mu dejte to nejlepší!

You must be logged in to post a comment Login